greyhound buss terminal

reise før tyfonen satte inn

Etter frokosten prøvde jeg å få tak i June. Det var heller vanskelig, tropiske regnbyger, sterk vind og høye kastebølger  hadde brutt telepfonstolper. Så ingen forbindelse. Jeg hadde bestemt meg å reise nordover med bussen, så jeg pakket snippsekken og betalte regningen, ba resepsjonen å bestile taxi. Vannet hadde begynt å sige mot hotellet, så det var på tide å komme seg vekk og mens jeg ventet på taxien, så ble det snakket om "Dixi-hurricanen" ville snart feie over Miami.

Heldig for meg kom taxien ganske raskt og jeg ba han å kjøre til buss - stasjonen. Vel fremme i bilettluken, fikk jeg beskjed om at de hadde ikke flere ledige plasser idag, men jeg kunne  jo komme tilbake imorgen.

Jeg hadde hørt at det var mulig å gjøre en billig bilhandel på parkeringsplassen på flyplassen. Her kunne en kjøpe eller leie bil rimelig. Billig begge deler, men forsikringen var dyr at  en kom best ut med å kjøpe en bil . Bussen som brakte oss dertil flyplassen, fikk motorstopp. Vi måte forlate den, ingen forklaring, men vi måtte vente på den neste buss som ville bringe oss frem. Her stod vi og ventet nesten en time og ingenting skjedde. Til slutt bestemte vi oss å spleise på en taxi.

Tilbaketuren fra flyplassen til Greyhound-buss holdeplassen tok lang tid, det var mye biler på veien.  Sjåføren var spansktalende og gav ikke noe hjelp. Til slutt gikk av bussen og fant meg et sted å sove.  Imorgen skal jeg videre og det er best å være beredt på litt av vært.

I baren om kvelden  var det koselig og her ble det snakket om hurricanen . Alle syntes å ha erfaring med dette været og vet å ta sine forholdsregler.