Hjerte av Amazon, skogsbyen.

Brasil

Etter flere dager i kanoen,kom vi frem til Manaus. Byen er i Brasil, så det første jeg måtte gjøre var å melde min ankomst hos politiet. Jeg tok en taxi så snart jeg hadde gjort opp med transporten . Var både skitten og trett da jeg entret stasjonen. Jeg forklarte at jeg kom fra Bolivia og ville reise til Peru så snart jeg hadde ordnet flybiletter. Jeg ville være i byen noen dager og så snart jeg hadde ordnet hotell skulle jeg si ifra. Jeg hadde de siste dagene tenkt at jeg burde ha visa for Brasil, så det var godt klargjøre dette med engang. De stemplet passet og sa jeg kunne være der så lenge jeg rapoterte hvor jeg var å finne.

Jeg fant et hotell nær flyplassen og det var deilig å hoppe i dusjen og legge seg ned på sengen. Jeg våknet sent på kvelden veldig sulten og da jeg så på menyen på rommet var det riktige for meg akkurat da å bestille romservice. Innbakt fisk med rotgrønnsaker og frukt bestemte jeg meg for, det smakte utmerket og det hele ble skylt ned med en flaske hvitvin.

Resten av kvelden ble jeg på rommet og reflekterte over reisen så langt.

Etter en god natt søvn og en meget god frokost dro jeg til flyplassen for å ordne billetter til Lima Peru og videre til USA. Dette gikk veldig bra og deretter var det politiet som skulle varsles. Dro tilbake til sentrum av byen , gikk på politistasjonen og sa jeg ville reise neste dag og resten av dagen ønsket jeg utforske byen. Byen er så stor at det ble bare sentrum jeg utforsket og der var så mange ting å se at allt var vanskelig å fordøye.

Fra  Manaus går store båter hele veien til havet.